vrijdag 20 maart 2009

DAG 10


Wednesday, March 18th

Om 9:15 was het dan zover. We mochten alle 4 een kwartier pitchen bij head of marketing Adam Fogelson. We waren allemaal best wel zenuwachtig en hij liet ons ook nog een extra kwartier wachten in zijn kantoor. Uiteindelijk kwam hij binnen en vroeg gelijk wie er eerst zou gaan. Dat wilde ik wel zijn, dus hij liet me gelijk beginnen. Ik had mn pitch goed voorbereid en in 5 minuten had ik mn verhaal goed en duidelijk verteld. Hij dacht er even over na en zei toen dat ik de pitch erg goed had gedaan. Ik had het spannend en zelfverzekerd vertelt. Het idee voor de film vond hij ook erg ‘marketing vriendelijk’. Er was een goeie trailer van te snijden en de plot vond hij ook erg intrigerend. Na mij was het de beurt aan de andere 3 die omstebeurd hun verhaal mochten doen. Iedereen deed het erg goed en Adam was behoorlijk onder de indruk. Nadat we allemaal waren geweest, wilde hij gelijk een vervolg afspraak maken voor a.s. vrijdag om verder te praten over onze plannen en om eventuele nieuwe films te pitchen. Dus dat gaan we zeker doen!
Na onze pitch sessie waren we allemaal behoorlijk opgelucht en gingen we op bezoek bij de afdeling special projects. Waar ze alles organiseren voor premieres en speciale press junkets. Deze afdeling werd gerund door Hollace en Linda. Twee gezellige dames die ons alle ins en outs vertelden over moeilijke sterren en de enorme budgetten ze soms krijgen om een after party te organiseren. De after party van Fast & Furious kostte nog net geen miljoen dollar..
Na de lunch gingen we op bezoek bij de online afdeling van Universal. Daar maken ze alle websites en bedenken ze de online akties voor alle films van Universal. Was erg interessant om te zien dat ze echt alle platformen op internet gebruiken om hun films te verkopen. Facebook, Myspace, Youtube, Yahoo en ga maar door. Ze proberen overal hun films op te krijgen, om een zo groot mogelijk bereik te hebben.
We wisten al dat we morgen naar de Tonight Show zouden gaan, maar we wisten nog niet dat zijn gast president Barack Obama zou zijn! Dus die gaan we morgen in het echt zien ☺
S-avonds zijn we naar een van de mooiste bioscopen van Hollywod geweest, de Arclight, waar we de klassieker Psycho gezien hebben. Erg cool!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten