vrijdag 20 maart 2009

DAG 12


Friday, March 20th

Vandaag was de laatse dag van de Universal Studio's Filmmakers programm. We begonnen de dag door een bezoek te brengen aan de animatiestudio Illumination in Santa Monica. Dit was vooral georganiseerd voor Erik en Joost, aangezien zij een animatiefilm gemaakt hadden. Maar de executive die we daar spraken was net weg bij zijn vorige werkgever Twisted Pictures pictures. Voor mij weer interessant aangezien Twisted Pictures zich bezighoudt met horrorfilms. Hij zou me helpen om daar een afspraak te maken, dus dat is heel fijn.
Na deze meeting zijn we weer teruggereden naar Universal City waar we onze laatste afspraak hadden op de lot van Universal. We kregen allemaal een goodybag met T-shirts, petjes etc. Daarna hadden we onze 2e afspraak met Adam Fogelson. Hij wilde graag met ons verder praten over onze pitches van afgelopen woensdag. Ook mochten we allemaal nog een nieuw idee pitchen. Dat deden we dan ook allemaal. Mijn 2e pitch werd gelukkig ook erg enthousiast ontvangen door Adam. Dit idee was nog niet zo uitgewerkt als mn eerste idee, maar hij riep gelijk dat ik er een script van moest schrijven, zo goed vond hij het. Maandag mag ik hem bellen en dan gaat hij een afspraak voor me maken bij Rogue pictures. Want zo werkt het dus. Je moet door iemand voorgesteld worden bij een producent, dan nemen ze je serieus. En aangezien ik nu wordt voorgesteld door de hoofd van de marketing departement van Universal Pictures bij Rogue, heb ik een goede basis liggen.
Na Adam zat ons programma er officieel op. Maar volgende week begint het echte werk voor me. Dan ga ik pitchen bij iig 2 belangrijke producenten en heb ik afspraken met Nederlandse regisseurs Roel Reine en Matthijs van Heijningen jr.

Ik wil bij deze iedereen bij NBC/Universal hartelijk bedanken voor de fantastische tijd die we de afgelopen 2 weken hebben gehad hier in LA. Het was echt te gek allemaal en super leerzaam. Ook was het reuze gezellig met de andere winnaars. Daniel, Markus, Erik en Joost, het was me een waar genoegen!

Martijn


1 opmerking:

  1. van begin tot eind boeiend; komt er nog meer. over las Vegas enzo en over de vervolg pitches?

    BeantwoordenVerwijderen